۵ ویژگی یک هتل دار موفق

 

شروع یک حرفه در صنعت مهمانداری و مدیریت هتل، یک سفر است که نیازمند یک مجموعه منحصر به فرد از ویژگی‌های شخصیتی است. به جز مهارت‌های فنی، موفقیت در این زمینه بستگی به داشتن برخی از ویژگی‌ها دارد که روابط انسانی، توانایی حل مسئله و صفات رهبری را شامل میشود. گروه تجهیزات هتلی میرزایی در این مقاله به بررسی برخی از این مهارت ها میپردازد.

 

دارا بودن مهارت های ارتباطی قوی

مهارت‌های ارتباطی قوی فعالیت‌هایی هستند که کیفیت عملکرد شما را در رفتارهای عمومی و اجتماعی افزایش می‌دهند.

داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی در تمامی جنبه‌های زندگی از جمله زندگی کاری، زندگی شخصی و… می‌تواند به شما و بهبود کیفیت زندگیتان کمک کند. مهارت‌های ضعیف ارتباطی باعث می‌شود دیگران نتوانند شما را درست درک کنند و حتی در مواردی شما را اشتباه بفهمند.

برخی از مهارت های ارتباطی عبارتند از:

– مهارت گوش دادن

– داشتن اعتماد به نفس

– شناخت و استفاده از زبان بدن

– انتخاب لحن و تن صدای مناسب

 

همدلی

همدلی برای هر مدیری یک ویژگی ضروری است.

همدلی در محیط کار انواع مختلفی دارد که با شناخت آن‌ها و استفاده به جا از هر کدام در موقعیت‌های مختلف، قادر خواهید بود یک محیط کار سالم ایجاد کنید. انواع مدل‌های همدلی به شرح زیر هستند:

همدلی شناختی یا ذهنی: اینکه بدانید طرف مقابل چه احساسی دارد و به چه چیزی فکر می‌کند.

همدلی هیجانی یا احساسی: زمانی که قادر باشید احساسات و هیجانات فرد را درک کنید و به نوعی، خودتان را به جای آن شخص بگذارید تا به درک عمیقی از احساسات او دست یابید.

همدلی عملی یا دلسوزانه: به اقدامات فعالانه شما برای کمک به فرد، برای خروج از هیجانات به وجود آمده اشاره دارد.

 

داشتن مهارت کار تیمی

مدیران موفق می‌دانند چگونه محیط همکاری را تقویت کنند. همزمان، رهبران توانمند تیم‌ها را به سوی اهداف مشترک هدایت میکنند که موجب ایجاد احساس وحدت و هدف مشترک می‌شود. یک تیم هماهنگ به طور مستقیم به موفقیت و شهرت کلی موسسه کمک می‌کند.

داشتن مهارت کار تیمی به معنای گردآوری افراد و گروه‌هایی توانمند در یک مجموعه، توانایی بهره‌گیری از قابلیت‌های آن‌ها و تلاش برای دستیابی به هدفی مشترک است. برای انجام این کار، لازم است توانایی‌های کلیه افراد در نظر گرفته شده و ارزش و کارایی آن‌ها شناسایی شود.

عوامل موثر در تقویت مهارت کار تیمی عبارتند از:

– شناسایی اهداف

– آشنایی با نقش ها

– حمایت و پشتیبانی

– پذیرش ایده های جدید

– برقراری ارتباط

– قابلیت توافق و سازش

– توانایی بحث و گفتگو

 

انعطاف پذیری و احترام به کارکنان

یکی از مهمترین توانایی های یک مدیر موفق، انعطاف پذیری در مدیریت است. یک مدیر مدام با تغییرات مختلف در محیط کار خود روبرو است و گاهی ناگزیر به تغییر در رویه ها و استانداردهای معمول می باشد. در این میان کارمندان هم مقاومت های خودشان را دارند و داشتن انعطاف مدیر در برخود با آنها هم خود یک مهارت است.

درک این موضوع که ممکن است در برخی موارد واقعا حق با آنها باشد برای برخی مدیران بسیار سخت است. یادتان باشد از آنجایی که تحلیل امور و مسائل معمولا مشکل به نظر میرسند، عادت به راه حل های قدیمی در همه وجود دارد. اما نکته مهم این است که عادت کردن مدیر به راه حل های قدیمی باعث میشود که مسائل و مشکلات سازمان همیشه مشکل باقی بمانند در صورتی که گاهی با یک خلاقیت ساده و تغییر راه حل ها میتوان مسائل بسیاری را حل کرد.

مدیران انعطاف پذیر از لحاظ تجربه غنی هستند چون تجارب جدید را میپسندند و علاقمندند آنها را تجربه کنند. آنها مایل به پذیرش عقاید جدید و غیر متعارف بوده و برای شنیدن و بررسی نظرات و اندیشه های نو تمایل زیادی نشان می دهند.

 

مشتاق یادگیری

یک مدیر موفق هتل همواره دانش خود را تقویت می‌کند. تجربه در کار مدیریتی لازم است اما کافی نیست. برای اینکه یک مدیر هتل موفق باشد، نیاز دارد که به طور مداوم به تحصیل و یادگیری پرداخته و دانش خود را در زمینه‌های مختلفی مانند مدیریت رستوران‌ها، خدمات مهمان‌نوازی، بازاریابی و فروش، بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت منابع انسانی به‌روز نگهدارد. او باید به دنبال خواندن کتب مرتبط، شرکت در دوره‌های آموزشی و حضور در کنفرانس‌ها و سمینارهای مرتبط با صنعت هتلداری باشد تا به اعتبار و مهارت‌های خود افزوده کند. این رویکرد او را قادر می‌سازد که بهترین استانداردها را در مدیریت هتل خود اعمال کرده و به توسعه پایدار و موفقیت سازمانی دست یابد.

 

برای مطالعه مقالات مرتبط میتوانید به سایت گروه تجهیزات هتلی میرزایی مراجعه کنید و یا به گروه تلگرام گروه تجهیزات هتلی میرزایی بپیوندید.

 

گردآوری: گروه تجهیزات هتلی میرزایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *