انواع اتاق های هتل

تاریخ درج خبر : 1402/9/18

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که هنگام برنامه‌ریزی برای سفر باید انجام داد، انتخاب و رزرو اتاق در هتل است. فرقی نمی‌کند سفرتان چند روز طول می‌کشد و مدت اقامتتان چقدر است، در هر صورت انتخاب یک اتاق مناسب در یک هتل خوب به‌شدت بر کیفیت سفر شما اثر می‌گذارد.
هتل­‌ها را براساس تعداد تخت­‌های اتاق­، اندازه تخت‌­ها، نوع مبلمان، طراحی داخلی و امکانات اضافی نام­‌گذاری می‌کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با انواع اتاق های هتل آشنا کنیم تا خودتان بتوانید به‌راحتی تشخیص دهید کدام اتاق برای بودجه­، تعداد نفرات، راحتی و کاربری مدنظر شما مناسب‌تر است.

  1. در این مقاله چه خواهیم گفت…

انواع اتاق های هتل

اتاق سینگل (SINGLE)
اتاق سینگل اغلب مخصوص یک مسافر یا مهمان است. در اتاق های سینگل، امکان دارد یک تخت یا دو تخت وجود داشته باشد. ابعاد اتاق های سینگل یا تک نفره، معمولاً بین 37 الی 45 متر مربع است
اتاق توئین (دوقلو)
اتاق های تویین اغلب دارای دو تخت تک نفره می باشند که برای اقامت دو مهمان یا بیشتر مناسب هستند. اتاق های توئین معمولاً دارای ابعادی بین 32 الی 40 متر مربع می باشند.
اتاق دبل (DOUBLE)
اتاق های دبل اغلب برای دو نفر در نظر گرفته می شوند. اتاق دبل نیز ممکن است یک یا چند تخت داشته باشد. معمولاً ابعادی بین 40 الی 45 متر مربع را برای اتاق های دبل در نظر می گیرند.
اتاق تریپل (TRIPLE)
اتاق تریپل در هتل ها به گونه ای طراحی شده اند تا سه مهمان بتوانند به راحتی در آن اقامت داشته باشند. اتاق های تریپل به لحاظ تعداد تخت به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت است از سه تخت یک نفره، یک تخت دو نفره و یک تخت یک نفره، دو تخت دو نفره. اتاق های تریپل معمولاً در ابعادی بین 45 الی 65 متر مربع طراحی می شوند.
اتاق کواد/چهار نفره (QUAD)
اتاق های کواد برای اقامت 4 مسافر به طور هم زمان طراحی شده اند و ممکن است دو یا چند تخت داشته باشند. متراژ اتاق های کواد یا چهار نفره، بین 70 الی 85 متر مربع است.
اتاق کویین (QUEEN) و اتاق کینگ(KING)
اتاق های کینگ و کویین به اتاق هایی گفته می شود که سایز تخت آنها کووین یا کینگ باشد. این اتاق ها برای اقامت یک نفر یا بیشتر مناسب می باشند. همچنین، ابعاد اتاق کینگ و کویین بین 32 الی 50 متر مربع است.

اتاق تویین (TWIN)
اتاق های تویین اغلب دارای دو تخت تک نفره می باشند که برای اقامت دو مهمان یا بیشتر مناسب هستند. اتاق های تویین معمولاً دارای ابعادی بین 32 الی 40 متر مربع می باشند.

اتاق هالیوود تویین (HOLLYWOOD TWIN)
اتاق های هالیوود تویین شامل دو تخت تک نفره هستند که با یک فِرِیم چوبی به خصوص به یکدیگر متصل شده اند. این نوع اتاق، اکثراً در هتل های خارج از کشور وجود دارد و برای زوج ها یا مهمان هایی که دو نفر می باشند، مناسب است. اتاق هالیوود تویین درست مانند همتای خود ابعادی بین 32 الی 40 متر مربع دارد.
اتاق دبل – دبل
اتاق های دبل – دبل معمولاً وسیع تر هستند و ظرفیت پذیرایی تا 4 مهمان را دارند. تخت های اتاق دبل – دبل به صورت دو تخت دو نفره یا سایز کویین می باشند. ابعادی که برای این نوع اتاق در نظر می گیرند، عددی بین 50 الی 70 متر مربع است.
اتاق استودیو (STUDIO)
در اتاق های استودیو معمولاً مبلی تعبیه شده است که قابلیت تخت شدن را دارد. برخی هتل ها یک تخت معمولی نیز در اتاق استودیو قرار می دهند. متراژ این نوع اتاق ها کوچک است و بین 25 الی 40 متر مربع می باشد. اتاق استودیو تمام امکانات یک آپارتمان کوچک به اضافه یک تخت استودیو را ارائه می دهد. این تخت قابل تبدیل را می توان به مبل یا مبلمان دیگری تبدیل کرد. اتاق استودیو برای اقامت طولانی مدت ایده آل است.
سوئیت (SUITE)
با توجه به نوع سوئیت تعداد تخت ها متفاوت می باشد. نکته قابل توجه در سوئیت ها وجود یک اتاق نشیمن در کنار دیگر اتاق هاست. سوئیت ها دارای ابعادی بین 70 الی 100 متر مربع می باشند.سوئیت ها معمولاً دو یا چند اتاق، حداقل یک اتاق خواب و یک قسمت نشیمن دارند. معمولاً سوئیت ممکن است یک اتاق بزرگتر با بخش های مختلف نشستن و خواب باشد

سوئیت پنت هاوس
یک سوئیت پنت هاوس اغلب یک طبقه کامل هتل را اشغال می کند، معمولاً بالاترین طبقه. پنت هاوس ها از جمله منحصر به فرد ترین (و گران ترین) انواع سوئیت هستند. آنها اغلب توسط یک آسانسور خصوصی جداگانه قابل دسترسی هستند که برای ورود به آن نیاز به کارت کلید دارد.

آپارتمان ها
این نوع از اتاق ها معمولاً در هتل آپارتمان ها یا هتل هایی به چشم می خورند که روی مهمانان با برنامه اقامت طولانی تمرکز دارند. از جمله امکانات جالب و مهم که در این اتاق ها یافت می شود، می توان به آشپزخانه، امکانات و ابزار آشپزی، لباسشویی و… اشاره کرد. ابعاد این اتاق ها بین 95 الی 250 متر مربع می باشد.
اتاق های کانکت (CONNECTING)
اتاق های کانکت به اتاق هایی گفته می شود که دو اتاق با ورودی های جداگانه دارند و با دری به یکدیگر متصل می شوند. متقاضیان این دسته از اتاق ها می توانند به راحتی و بدون ورود به راهرو بین اتاق ها جابه جا شوند. اتاق های کانکت برای بسیاری از خانواده ها انتخابی عالی محسوب می شوند. همچنین، متراژ آنها بین 30 الی 50 متر مربع می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *